Het is nu 19-11-2017, 06:34 AM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Warme motor in de zon
09-06-2017, 01:02 PM
Bericht: #1
Warme motor in de zon
Het volgende gebeurd vaak bij #1879:

motor start goed koud,
motor start goed warm,
motor start niet goed warm wanneer hij +- 30 minuten en langer in volle zon gestaan heeft.

Het probleem doet zich telkens voor als het buiten heet is en de zon op de auto zit. Iemand enig idee ?

Steven Future
Reageren op dit bericht Reageren
09-06-2017, 02:03 PM
Bericht: #2
RE: Warme motor in de zon
(09-06-2017 01:02 PM)vin1879 schreef:  Het volgende gebeurd vaak bij #1879:

motor start goed koud,
motor start goed warm,
motor start niet goed warm wanneer hij +- 30 minuten en langer in volle zon gestaan heeft.

Het probleem doet zich telkens voor als het buiten heet is en de zon op de auto zit. Iemand enig idee ?

Dat lijkt op het zg. hotstart problem dat voornamelijk bij de eerste generatie D's optradt.
​In het relaiscompartiment, achterin, ligt een relaisvoet die meestal leeg is.
Zet daar eens een relais in en kijk of het probleem zich daarna nog voordoet.
Niet meer? Dan was het inderdaad dat hotstart-probleem.

Welmoed
De Lorean DMC-12 VIN #06513 1981-11
Toyota Prius 2009-07
09-06-2017, 09:25 PM
Bericht: #3
Die open relaisvoet heb ik ook al gezien  bij sommige D's maar zit er bij mij niet in. 
Ik denk ook aan een elektrisch probleem, (eerdere) D's hadden aan de benzinepomp slechte connectoren waarbij de bedrading warm werd en de DeLorean ook niet goed startte, omdat de benzinepomp niet optimaal aansloeg.
Waar die connectoren of aansluitingen precies zitten weet ik niet (het zijn 4 draadjes).

Anderzijds denk ik ook aan het niet ideale aanzetkoppel van een wagen met een V6 motor in 90°. 

Steven Future
09-06-2017, 10:23 PM
Bericht: #4
(09-06-2017 09:25 PM)vin1879 schreef:  Die open relaisvoet heb ik ook al gezien  bij sommige D's maar zit er bij mij niet in. 
Ik denk ook aan een elektrisch probleem, (eerdere) D's hadden aan de benzinepomp slechte connectoren waarbij de bedrading warm werd en de DeLorean ook niet goed startte, omdat de benzinepomp niet optimaal aansloeg.
Waar die connectoren of aansluitingen precies zitten weet ik niet (het zijn 4 draadjes).

Anderzijds denk ik ook aan het niet ideale aanzetkoppel van een wagen met een V6 motor in 90°. 

Hotstart relaisvoet: weet je heel zeker dat je die niet hebt? Zelfs mijn 6513 heeft doe ook!
​Elektrisch probleem: Als dit - elektrische aansluiting brandstofpomp - het geval zou zijn, dan had je ook problemen met koude start en rijden.
Elektrische aansluitingen brandstofpomp: die vindt je als je het luik in je reservewielruimte opent en dan de rubbren kap waar twee leidingen uitkomen, verwijdert.
​Aanzetkoppel: nee, dat is geen probleem. Wil je minder "meenemen" tijdens de start, dan kun je natuurlijk ook de koppeling intrappen. Maar nogmaals dit heeft er niets mee te maken.

Welmoed
Toyota Prius 2009-07
10-06-2017, 01:07 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-06-2017 om 01:14 PM door vin1879.)
Bericht: #5
Het verklaart wel m'n probleem, u bedoeld toch de groene rpm relais (die zit er bij mij in), ik zet m'n batterij altijd af als ik de auto verlaat. Probleem gevonden !!! Dank u Welmoed !Wink

The new relay, replaces the original relay, which was built of discreet components, with a new microcontroller-based design featuring surface mount components.The new relay not only improves reliability, but includes a "hot start" feature that will prime the fuel system for one second at one hour intervals while the car is parked, ensuring that the fuel pressure remains at optimal levels and minimizing cranking when starting. (Bron tech-wiki).
Steven Future
10-06-2017, 07:28 PM
Bericht: #6
(10-06-2017 01:07 PM)vin1879 schreef:  Het verklaart wel m'n probleem, u bedoeld toch de groene rpm relais (die zit er bij mij in), ik zet m'n batterij altijd af als ik de auto verlaat. Probleem gevonden !!! Dank u Welmoed !Wink

The new relay, replaces the original relay, which was built of discreet components, with a new microcontroller-based design featuring surface mount components.The new relay not only improves reliability, but includes a "hot start" feature that will prime the fuel system for one second at one hour intervals while the car is parked, ensuring that the fuel pressure remains at optimal levels and minimizing cranking when starting. (Bron tech-wiki).

Het groene relais is een vervanger voor het originele zwarte relais.
Dat relais is nog steeds een mechanisch relais.
Het is dus geen solid state relais zoals dat door Dave McKeen wordt gemaakt.
​Dat solid state relais zit in de originele zwarte relais behuizing.

​Om zo'n McKeen solid state relais te verkrijgen moet een origineel zwart relais worden ingeleverd.
In die behuizing wordt dan het McKeen relais geplaatst.
​In Europa wordt dat ombouwen door DeLorean Car Projects (deloreancarprojects.com) uitgevoerd/verkocht.
​Zie de website voor de prijs van het solid state relais.

Welmoed
Toyota Prius 2009-07
11-06-2017, 12:38 PM
Bericht: #7
U schreef eerder:

[size=14px]Dat lijkt op het zg. hotstart problem dat voornamelijk bij de eerste generatie D's optradt.[/size]
[size=14px]​In het relaiscompartiment, achterin, ligt een relaisvoet die meestal leeg is.[/size]

Wat hoort er oorspronkelijk in deze lege relaisvoet te zitten ? 

Als u op het RPM relais doelt dan heb ik de originele zwarte helaas niet meer, mijn ganse relaiscompartiment werd vernieuwd en er zit nu een groene Volvo fuel pump relais in.

Steven Future
11-06-2017, 04:55 PM
Bericht: #8
(11-06-2017 12:38 PM)vin1879 schreef:  U schreef eerder:

[size=14px]Dat lijkt op het zg. hotstart problem dat voornamelijk bij de eerste generatie D's optradt.[/size]
[size=14px]​In het relaiscompartiment, achterin, ligt een relaisvoet die meestal leeg is.[/size]

Wat hoort er oorspronkelijk in deze lege relaisvoet te zitten ? 

Als u op het RPM relais doelt dan heb ik de originele zwarte helaas niet meer, mijn ganse relaiscompartiment werd vernieuwd en er zit nu een groene Volvo fuel pump relais in.

Lege relaisvoet: Alleen bestemd voor auto's met het zg. hotstart probleem. In dat geval kan er een gewoon relais in.

​RPM relais: dat relais regelt o.a. de voeding voor de brandstofpomp.
Dat groene RPM relais kan niet worden omgebouwd omdat de binnenkant van de behuizing niet identiek is aan het originele - zwarte - relais.
​Als de vernieuwing van het relaiscompartiment door een bekende (vorige eigenaar of een garagist) is gedaan, dan heeft die misschien nog de oude relais. Gewoon even vragen.
​Is het een garagist geweest, dan behoort die eigenlijk altijd alle vervangen delen in de auto te leggen.
Altijd om vragen!

Welmoed
Toyota Prius 2009-07
11-06-2017, 07:02 PM
Bericht: #9
M'n vriendin zegt; een DeLorean is een concept car. Hij staat te kijk op een salon maar je kan hem nog niet kopen want ze zijn er nog mee bezig.

Na 4 jaar D bezit kan ik dit beamen. Voor bijna elk onderdeel bestaat er wel een update of upgrade, elke auto is ook anders. 

De ideale auto om in clubverband te beoefenen. de oorzaak van m'n probleem moet ik nog zoeken omdat het enkel voorkomt wanneer de auto in de zon staat. Wanneer dit gebeurd laat ik het zeker weten.
Steven Future
08-08-2017, 08:31 PM
Bericht: #10
Mogelijks heb ik de oplossing gevonden voor het probleem. Waarschijnlijk ligt het probleem bij de benzine (-mengeling). In een volgend Dashboard ga ik het er zeker eens over hebben.  
Steven Future
Discussie doorzoeken

Ga naar locatie: