Het is nu 21-08-2017, 01:59 PM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stofvrije remschijven.
05-06-2017, 11:59 PM
Bericht: #1
Stofvrije remschijven.
Ik heb gehoord dat er in de UK remblokjes of remschijven in de omloop zijn die geen stof achterlaten op de velgen, of toch minder dan de originele.  Weet iemand of Ed die toevallig heeft of waar ze te koop zijn ? Door het vele schuren van de velgen dreigt de verf er bij mij af te gaan.
Steven Future
Reageren op dit bericht Reageren
06-06-2017, 10:14 AM
Bericht: #2
RE: Stofvrije remschijven.
(05-06-2017 11:59 PM)vin1879 schreef:  Ik heb gehoord dat er in de UK remblokjes of remschijven in de omloop zijn die geen stof achterlaten op de velgen, of toch minder dan de originele.  Weet iemand of Ed die toevallig heeft of waar ze te koop zijn ? Door het vele schuren van de velgen dreigt de verf er bij mij af te gaan.

Steven,

​Velgen schuren vanwege de aanslag van remblokstof/-slijpsel?
​Als ik ze gewoon en met zo'n speciaal voor smalle openingen bedoeld borsteltje was, gaat dat "vuil" er zonder problemen af.

​Op mijn D zitten niet de gewone (groene) blokjes, maar de rode (ook van Ed).
​Die moeten wel "even" warm worden maar dan remmen ze super!

​Overigens laten alle remblokken iets achter, want het is de bedoeling dat het remblokmateriaal het aflegt tegen de remschijf zelf, anders ben je veel vaker aan nieuwe schijven toe Smile

Welmoed
De Lorean DMC-12 VIN #06513 1981-11
Toyota Prius 2009-07
06-06-2017, 12:07 PM
Bericht: #3
Dat stof is nog niets, de voorremmen piepen ook behoorlijk. De auto valt zo al op, als je dan al piepend op een kruispunt aankomt, heeft iedereen je gezien. 
Steven Future
06-06-2017, 02:10 PM
Bericht: #4
(06-06-2017 12:07 PM)vin1879 schreef:  Dat stof is nog niets, de voorremmen piepen ook behoorlijk. De auto valt zo al op, als je dan al piepend op een kruispunt aankomt, heeft iedereen je gezien. 

Als de remmen piepen is het tijd de blokken en schijven nader aan een inspectie te onderwerpen.
Erg gegroefde schijven zijn zowel slecht voor het remeffect en verslijten ook sneller blokken.
​Veel matig remmen zorgt ook voor "verglazing" die mogelijk ook dit soort problemen kan veroorzaken.
Als de schijven dik genoeg zijn, kun je ze laten afdraaien om ze weer glad en bruikbaar te maken.

​Als de blokken erg versleten zijn, dan kan het piepen ook veroorzaakt worden door de squeel plates (die metalen plaatjes die o.a. aangeven dat je blokken vervangen moeten worden.

Het een doe je niet zonder het andere, d.w.z. als je blokken moet vervangen moeten de schijven óf afgedraaid worden, of vervangen worden.

​Blokken vervangen op een erg gegroefde schijf zorgt er voor dat je binnen de kortste keren weer nieuwe blokken nodig hebt.

Beginnende verglazing is meestal te bestrijden door af en toe eens heel hard te remmen (na een flinke snelheid), b.v. als je van de snelweg komt en een afrit oprijdt.
Welmoed
De Lorean DMC-12 VIN #06513 1981-11
Toyota Prius 2009-07
09-06-2017, 11:57 PM
Bericht: #5
Ik probeer natuurlijk altijd zo confortabel mogelijk te rijden, maar ik zal m'n bijrijder alvast waarschuwen. Cool
Steven Future
Discussie doorzoeken

Ga naar locatie: