Het is nu 19-11-2017, 06:49 AM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bumper restauratie
09-09-2011, 08:56 PM
Bericht: #1
Bumper restauratie
Hallo jongens,

weet er iemand een adres die ervaring heeft met het restaureren/spuiten van de
bumpers van de D?

Zag vandaag tot m'n schrik dat de lak los begint te bladderen rechtsvoor..Sad
Vraag me nog af hoe t komt.
Reageren op dit bericht Reageren
09-09-2011, 09:16 PM
Bericht: #2
RE: Bumper restauratie
(09-09-2011 08:56 PM)Floris schreef:  Hallo jongens,

weet er iemand een adres die ervaring heeft met het restaureren/spuiten van de
bumpers van de D?

Zag vandaag tot m'n schrik dat de lak los begint te bladderen rechtsvoor..Sad
Vraag me nog af hoe t komt.

Daar heeft Ed een adresje voor.
Met vriendelijke groet,
webmaster http://www.delorean.nl
09-09-2011, 11:50 PM
Bericht: #3
kun je dat zelf niet doen..?
licht schuren, kunststof primer, en dan aflakken cq spuiten? Edd China doet het ook weleens bij de auto's
VIN #3373
Living the dream...
13-09-2011, 11:05 PM
Bericht: #4
(09-09-2011 11:50 PM)surfcrx schreef:  kun je dat zelf niet doen..?
licht schuren, kunststof primer, en dan aflakken cq spuiten? Edd China doet het ook weleens bij de auto's

Iets wat ik zeker niet zelf ga doen.. dit moet door een ervaren vakman gebeuren.
Niet op een 'wieler-dieler - van een afstand ziet 't er geweldig uit-manier' BigGrin

Ook dat ik er de tijd niet voor heb en eventueel uitstel tot het frame er onderuit gaat.

Ik ga maar ns in de buurt informeren..
15-09-2011, 10:40 PM
Bericht: #5
Hoi,

Ik kan dat voor je doen. Ik werk sinds vorig jaar voor mezelf samen met een compagnon. We herstellen schades aan campers en caravans. Mijn compagnon deed en doet nog steeds ook auto schades en wij spuiten wekelijks autodelen als bumpers etc. Ook restaureren we complete auto's in de wintermaanden, als het met de kampeersector wat rustiger is.

Mocht je interesse hebben laat maar weten.

Groeten Mart Renders
15-09-2011, 11:06 PM
Bericht: #6
Da's helemaal niet verkeerd, Mart.
RobV

D'Rob of D'ronder.
15-09-2011, 11:14 PM
Bericht: #7
(15-09-2011 10:40 PM)martrenders schreef:  Hoi,

Ik kan dat voor je doen. Ik werk sinds vorig jaar voor mezelf samen met een compagnon. We herstellen schades aan campers en caravans. Mijn compagnon deed en doet nog steeds ook auto schades en wij spuiten wekelijks autodelen als bumpers etc. Ook restaureren we complete auto's in de wintermaanden, als het met de kampeersector wat rustiger is.

Mocht je interesse hebben laat maar weten.

Groeten Mart Renders

inderdaad goed om te horen Mart Smile
Vanmorgen was ik nog bij Ed en kwam dit ter sprake. Die raadde het, net als Floris, ook al af om in de garage zelf wat te mcgyveren. Door het materiaal krijg je moeilijk de originele kleur erop als je die al bij de bouwmarkt tegenkomt.
Kunnen jullie ook kleuren indentificeren en reproduceren, Mart?
VIN #3373
Living the dream...
15-09-2011, 11:14 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-09-2011 om 11:20 PM door martrenders.)
Bericht: #8
(15-09-2011 11:06 PM)Rob schreef:  Da's helemaal niet verkeerd, Mart.

Het probleem is vaak dat er bij gebruik op kunststof iets meer weekmakers in de lak gedaan moet worden. Mijn bumpers zijn ook ooit gaan bladeren. Ik heb ze nu metallic gespoten met blanke lak, waardoor ze iets meer blinken, maar veel beter bestand zijn tegen beschadigingen.

Groeten
Kunnen jullie ook kleuren indentificeren en reproduceren, Mart?
[/quote]

Indien je dat wenst kan ik de kleur ook laten meten. Het lastige is dat de orginele kleur ook metallic bevat en die metaal deeltjes kunnen storen op een kleur meter. Ik heb destijds gezocht tussen onze bakken met 35.000 kleurstaaltjes en heb een kleur uitgezocht die dicht bij het orgineel zit. Mijn bumpers waren al eens gespoten voordat ik de auto kocht, maar die lak liet los. Mijn kleur is misschien dus niet helemaal een goede referentie geweest voor het bepalen van de orginele kleur maar volgens mij ois het niemand ooit opgevallen dat mijn bumpers overgespoten zijn. Ik heb het zwart ook gespoten in een zijdeglans kleur. Niet kitcherig maar wel mooie strakke zwarte bumpers. Origineel is het kunststof erg grauw.
16-09-2011, 08:46 AM
Bericht: #9
Dat is interessant nieuws Mart! Dan heb ik over een tijdje misschien ook wel een klein klusje...
JAN | MurciƩlaygo
-------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
16-09-2011, 08:04 PM
Bericht: #10
(16-09-2011 08:46 AM)JanvdWouw schreef:  Dat is interessant nieuws Mart! Dan heb ik over een tijdje misschien ook wel een klein klusje...

Ik hoor het wel. En ik ben allicht goedkoper dan een gemiddeld spuitbedrijf. De kwaliteit is ook zeker beter!
Discussie doorzoeken

Ga naar locatie: