Het is nu 19-10-2017, 08:54 AM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reserveband DeLorean
18-04-2011, 04:02 PM
Bericht: #1
Reserveband DeLorean
De meesten van ons hebben er geen vertrouwen in: de band op het reservewiel.
Logisch, want dat ding is vrijwel of al 30 jaar oud.
Zoals jullie in een andere discussie al hebben kunnen lezen en zien, is het gebruik van oude banden onverantwoord.

In tegenstelling tot kaas of sterke drank, wordt een band alleen maar slechter als hij ouder wordt.
Zelfs al ziet hij er als nieuw uit, het rubber is dan door allerlei invloeden hard en onbetrouwbaar geworden.

De 80 kilometer die je met zo'n reservewiel maximaal mag rijden, is dan ook vrijwel zeker niet te halen.
Ga er maar van uit dat zo'n band van de velg knalt, voordat je ook maar in de buurt van die maximale snelheid bent gekomen.

Door de maat van de reserveband - T125/70D15 - is het niet echt gemakkelijk een vervanger te vinden.
Toch zijn ze nog steeds leverbaar, maar relatief prijzig.
Een van onze leden heeft laatst 80 euro betaald voor een nieuwe reserveband.
Dat moet beter kunnen.

Als er veel banden gelijktijdig besteld worden, dan kunnen we om een korting vragen en zo de prijs voor ons aantrekkelijk maken.
Onze veiligheid is er ook mee gebaat.

Daarom vraag ik jullie mij een mailtje te sturen als jullie belangstelling hebben om het reservewiel van een nieuwe, betrouwbare band te voorzien.
We gaan dan op zoek naar de gunstigste prijs.

Welmoed.
Welmoed
De Lorean DMC-12 VIN #06513 1981-11
Toyota Prius 2009-07
Reageren op dit bericht Reageren
21-04-2011, 10:26 PM
Bericht: #2
RE: Reserveband DeLorean
Welke merk band heb je dan? Ik heb die van mij vorig jaar vervangen, ik dacht door een Continental, maar die koste vogles mij maar iets van 60 euro. Dat zou ik na moeten kijken.

Mijn buurman heeft een bandenhandel, wellicht kan ik daar wel eens prijs opvragen voor levering van meerdere banden.

Groeten Mart
21-04-2011, 10:36 PM
Bericht: #3
(21-04-2011 10:26 PM)martrenders schreef:  Welke merk band heb je dan? Ik heb die van mij vorig jaar vervangen, ik dacht door een Continental, maar die koste vogles mij maar iets van 60 euro. Dat zou ik na moeten kijken.

Mijn buurman heeft een bandenhandel, wellicht kan ik daar wel eens prijs opvragen voor levering van meerdere banden.

Groeten Mart

Ik denk nog aan geen enkel merk.
Als er animo is gaan we een merk uitzoeken dat dit type band heeft en ook een leuke korting biedt?
Welmoed
Toyota Prius 2009-07
20-08-2017, 01:12 PM
Bericht: #4
Dit is een oude discussie, zijn hier nog mensen in geïnteresseerd ? De druk uit m'n reserveband houd niet zo lang, ik vermoed scheurtjes. 
Steven Future
21-08-2017, 03:01 PM
Bericht: #5
Citaat:vin1879 schreef:
Zijn vaak geen scheurtjes, maar lekkage langs de velgrand.
Dat kun je zo nodig laten "sealen".
​Dat hebben ze bij mijn reservewiel in 2008 ook gedaan.
Sindsdien was het niet nodig de band op te pompen (hield dus druk!).
Welmoed
Toyota Prius 2009-07
Discussie doorzoeken

Ga naar locatie: