Het is nu 26-06-2017, 12:29 PM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stuurhuisperikelen
24-06-2016, 04:20 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-06-2016 om 04:26 PM door Floris.)
Bericht: #1
Stuurhuisperikelen
Ik heb laatst #5200 weer mee moeten nemen voor de 2 jaarlijke APK (ja, doe ik zelf Smile )

Zoals verwacht niets aan het handje behalve een royale speling op de rechter spoorstang waar de het stuurhuis ingaat. Wiel eraf, stuurhuishoes los gehaald en ik bleef maar stukjes van de oude bus uit de stuurhoes halen.

De geleidebus was volledig verdwenen (verklaart ook een beetje de trillingen in t stuur).
Je kunt wel begrijpen wat dit met het stuurgedrag doet.

Zaakje opgemeten en nieuwe bus laten maken van POM (ookwel Delrin of Polyacetaal). Past als gegoten.

In de eerste instantie was ik er al bang voor een nieuw stuurhuis te moeten aanschaffen maar na een telefoontje met Ed was dat niet nodig en adviseerde deze methode. Moet nog de sporing verder afstellen en wil nog een betere borging verzinnen voor de spoorstangen aan het stuurhuis, maar voelt als een compleet andere auto qua stuurgedrag.

Voor wie tegen dit probleem aanloopt.. ik heb 3 bussen laten maken en verwacht zelf dat de bus nog heel langĀ  meegaat. Mocht je er eentje nodig hebben..

grtn Floris

Bijlagen Miniatuurweergaven

Reageren op dit bericht Reageren
Discussie doorzoeken

Ga naar locatie: